Honda Jazz nowej generacji debiutuje w specyfikacji dla Europy
Nowy Jazz trzeciej generacji to hatchback zbudowany w oparciu o
stworzoną przez Hondę globalną platformę segmentu B. Auto ma się
odznaczać zbliżoną do pozostałych modeli Hondy stylizacją nadwozia i
wnętrza, a także charakteryzować przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem.
Nowy model zachował klasyczną sylwetkę Jazza, ale jego nadwozie
otrzymało odważniejsze linie. Jest typowy azjatycki pas przedni bardzo
ciekawie wymodelowany tył z lampami zachodzącymi na słupki.
Zastosowanie opracowanej przez Hondę globalnej platformy segmentu B
pozwoliło powiększyć kabinę pasażerską. Nadwozie w stosunku do
poprzednika wydłużyło się o 95 mm, a rozstaw osi urósł o 30 mm. Pojawił
się system składania siedzeń Magic Seats znany z Civica, a to zapewnia
wiele możliwości konfiguracji foteli i powiększania warunków do przewozu
bagaży. Na takie rozwiązanie pozwoliło zastosowanie płaskiego zbiornika
paliwa umieszczonego pod przednimi fotelami.
Honda przyłożyła się wykończenia, bo użyte materiały są lepszej
jakości. Nowość to system multimedialny Honda Connect, korzystający z
7" ekranu dotykowego, oferujący dostęp do przeglądarki internetowej.
Pojemność bagażnika przy siedzeniach ustawionych w standardowej pozycji
to 354 litry. Po złożeniu kanapy dzielącej się w stosunku 60:40
pojemność wzrasta do 884 litrów.
Pod maskę trafi silnik benzynowy 1.3 litra i-VTEC z serii Earth
Dreams Technology. Jego moc 102 KM (przy 6 000 obr./min). Standardowo
motor będzie połączony z 6-biegową przekładnią manualną, a opcjonalnie z
automatyczną przekładnią CVT. Zawieszenie to tradycyjna konstrukcja
kolumn MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu. O
bezpieczeństwo zadba sporo systemów, jakich Honda Jazz nigdy wcześniej
nie miała. Pakiet systemów Advanced Driver Assist System z kamerą oraz
radarem średniego zasięgu, to rozbudowana gama zaawansowanych rozwiązań.
.
Autor: Rafał Mądry
Agencja foto: Honda, zdjęcia własne.
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz